VELI KETTERER

Miksi suosittelemme Helpotkotisivut-yritystä?

Jos olet perustamassa kotisivuja yritykselle, törmäät monenlaisiin toimijoihin. Innokkaimmat ovat saattaneet ottaa sinuun yhteyttä jo siinä vaiheessa, kun yrityksesi on vasta perustettu ja rekisteröity. Uuden yrittäjän puhelin käy kuumana, mutta malttamattomien asiakkaiden sijaan soittajia ovat useimmiten erilaiset puhelinmyyjät. Osa myy vakuutuksia, osa maksupäätteitä ja osa tarjoaa digitaaliseen markkinointiin liittyviä palveluita – kuten juuri kotisivuja yritykselle. 

Aloittava yritys ei tarvitse läheskään kaikkea, mitä puhelinmyyjät tarjoavat, mutta ilman kotisivuja ei kannata jäädä. Yritys pysyy pystyssä vain, jos sillä on maksavia asiakkaita. Maksavien asiakkaiden löytyminen ei ole itsestäänselvää. Jos yritys ei mainosta itseään ja ole esillä siellä, missä sen asiakkaat liikkuvat, eivät asiakkaat välttämättä saa tietää koko firman olemassaolosta. Kampaamon, koirantarvikeliikkeen, kosmetologin, autokorjaamon ja leipomon asiakkaita yhdistää ainakin se, että he kaikki käyttävät nettiä. Valtaosa suomalaisista liikkuu netissä joka ikinen päivä. Kun kuluttaja tarvitsee uusia tuotteita tai palveluita, aloittaa hän etsintänsä yleensä tekemällä kyseistä asiaa koskevan verkkohaun – ja tänä päivänä haku tehdään yhä useammin puhelimella.

Helpotkotisivut-yritys tietää, miten tärkeitä mobiiliystävälliset kotisivut ja niiden hakukoneoptimointi ovat. Helpotkotisivut tietää myös sen, etteivät yrittäjät (varsinkaan alkuvaiheen usein kädestä suuhun elävät yrittäjät) ole valmiita maksamaan kotisivuista tuhansia euroja. Helpotkotisivut onkin tarjonnut jo pitkään toimivia ja helppokäyttöisiä kotisivuja – ja mikä parasta, varsin hyvällä hinta-laatusuhteella! Yrityksen hinnoittelu on avointa, ja perustuu pitkälti tuntipohjaiseen laskutukseen. Tulevien kotisivujen hinnan voit laskea Helpotkotisivut-yrityksen sivuita löytyvällä hintalaskurilla. Tätä palvelua ei voi kuin suositella – ota yhteyttä, jos tarvitset uusia kotisivuja tai vanhojen kotisivujen päivittämistä!

Edulliset kotisivut saa jo alle viidelläsadalla

Moni – voi jopa sanoa liian moni – yrittäjä lykkää kotisivujen toteuttamista siksi, että pelkää yrityksen kotisivujen maksavan todella paljon. Ketäpä yrittäjää ei olisi varoiteltu kotisivujen kalleudesta! On totta, että kuuluisat mainostoimistot voivat pyytää yrityksen kotisivuista 10 000 euroa, mikä saattaa olla saman verran kuin yrityksen ensimmäisen vuoden koko liikevaihto. Kymppitonnin kotisivuihin on varaa vain isoilla yrityksillä – yhden hengen kotileipomon ei kannata edes haaveilla sellaisista. 

Toimivien ja hyvin Googlesta löytyvien kotisivujen ei tarvitse maksaa edes puolta kymppitonnista. Itse asiassa, hyvät kotisivut saa jo alle viidelläsadalla eurolla. Jos kotisivuiksesi riittävät niin sanotut one page -sivut, joilta löytyy lyhyt yritysesittely ja yhteystiedot, saat ne Helpotkotisivut-yritykseltä jo alle viidelläsadalla (480 eurolla). 

3–7 sivua käsittävät kotisivut maksavat 800 euroa, ja verkkokaupan tuotesivuineen saa edullisimmillaan jo 1200 eurolla. Jos haluat erottua eduksesi, osta kotisivuillesi graafisen suunnittelijan suunnittelema layout – alkaen vain 320 euroa. Graafiselta suunnittelijalta voi tilata myös logon yritykselle (240–600 euroa). Sisällöntuotannosta tai omien tekstiesi oikoluvusta ja optimoinnista maksetaan erikseen. Jos siis haluat verkkokaupan ”kaikilla herkuilla”, maksat siitä noin 2600 euroa – ei paha. 

Helpot kotisivut ovat… no, helpot kotisivut

Helpotkotisivut-yrityksen nimi olisi harhaanjohtava, jos niiden myymät kotisivut eivät olisi helppoja. Helppous tarkoittaa sitä, että niiden tilaaminen käy vaivattomasti, mutta myös sitä, että voit jatkossa päivittää itse kotisivujasi. Kun haluat vaihtaa kuvia tai lisätä tekstiä, sinun ei tarvitse maksaa firmalle siitä 80 euroa per tunti, vaan voit tehdä työn itse muiden askareittesi välissä. Helppokäyttöisyys on ehdoton bonus.

Ota huomioon, että kotisivuista on jatkuvia kuluja. Domainista ja webhotellista pitää maksaa joka kuukausi ainakin muutaman euron verran. Säästät kuitenkin melkoisesti, kun voit päivittää ja täydentää yrityksesi kotisivuja itse. 

Jotta asiakkaat löytäisivät yrityksesi kotisivut ja palvelut, kannattaa kotisivuja mainostaa aktiivisesti netissä. Maksullista markkinointia voi tehdä Googlessa ja esimerkiksi Facebookissa. Hakukoneoptimointi on ilmainen tapa parantaa kotisivujen näkyvyyttä – jos siis sinulla on aikaa ja osaamista kirjoittaa mielenkiintoista ja hakukoneoptimoitua sisältöä. Muussa tapauksessa tekstit ja niiden hakukoneoptimointi kannattaa ostaa. Myös valokuvilla on suuri merkitys, ja videosisältö on aina vain suositumpaa. Harkitse ammattilaisvalokuvaajaa, jos valokuvaaminen ei ole vahvin puolesi. Sisällöntuottajan ja ammattitaitoisen valo- tai videokuvaajan palvelut maksavat varmasti itsensä takaisin, joten ei kannata heikentää kotisivujen laatua ja samalla koko brändisi uskottavuutta hätäisesti kokoon kasatulla materiaalilla, käsivaralla otetuilla epätarkoilla videoilla ja kännykkäkamerakuvilla, joiden taustalla näkyy oma peilikuva. 

Jaa tämä artikkeli